fbpx
Top
  >  Poradniki   >  Przyczepki rowerowe ExtraWheel

Przyczepki rowerowe Extrawheel to produkt o innowacyjnej konstrukcji. Bardzo dobry i polski – produkowany jest bowiem w Harklowej na Podhalu.

Podczas jednego z wyjazdów pewien rowerzysta polecił mi sakwy polskiej produkcji z Harklowej. W ten sposób dowiedziałam się o istnieniu marki ExtraWheel. Jej sakwy przetestowałam w Kazachstanie i zdały ten egzamin celująco. Ale okrętem flagowym Extrawheel są przede wszystkim przyczepki rowerowe. Rozmawiam o nich z Radosławem Rakoczym, który wraz z Krzysztofem Cudzichem jest współwłaścicielem firmy i współojcem jej sukcesu.

Jesteś producentem polecanych przeze mnie sakw, co było pierwsze – sakwy czy przyczepki?

Wszystko zaczęło się w 2005 roku, kiedy otrzymaliśmy patent na przyczepki rowerowe. Urząd patentowy uznał ich konstrukcję za innowacyjną i unikalną na skalę światową.

To dodało Wam skrzydeł…

Tak, zatwierdzony patent umożliwił nam rozpoczęcie produkcji i już w 2006 roku z „taśmy produkcyjnej” zjechała pierwsza przyczepka rowerowa z logo ExtraWheel.

Na czym polega innowacyjność Waszej konstrukcji?

Jest to nic innego jak zapasowe koło do roweru zamontowane do ramy przyczepki rowerowej. Głównym zadaniem przyczepki jest oczywiście przewożenie bagażu, jednak w sytuacji alarmowej, podróżnik może użyć tego koła, by dojechać do najbliższej osady po pomoc. Mamy dwa zgłoszone przypadki, którym to zapasowe koło uratowało życie podczas wypraw przez pustynię. Dlatego nazwaliśmy ją ExtraWheel, czyli extra koło.

Stąd się wzięła nazwa firmy…

Tak. Od dodatkowego koła, które może w sytuacji ekstremalnej uratować życie.

Ale to nie jedyna rzecz, która wyróżnia Wasze przyczepki rowerowe.

Drugim unikalnym rozwiązaniem jest dyszel, czyli łącznik przyczepki z rowerem. Nazywamy go widelcem sprężystym. Jest tak skonstruowany, by podczas jazdy tłumić drgania, dzięki temu rowerzysta nie odczuwa ciągniętej przyczepki rowerowej. Nasze rozwiązanie znacznie podnosi komfort jazdy po kamieniach, szutrze, czy na off-roadzie. Natomiast w przypadku kolizji, czy upadku rowerzysty, dyszel samoczynnie się wypina, co pozwala rowerzyście uniknąć dodatkowych kontuzji. To jedyne takie rozwiązanie na świecie. Jego skuteczność potwierdza kilkadziesiąt tysięcy rowerzystów w 62 krajach na świecie, którzy do tej pory nabyli nasze przyczepki rowerowe. Również internauci powoli zaczęli postrzegać naszą firmę jako eksperta od wypraw rowerowych.

Dla kogo przede wszystkim przeznaczone są Wasze przyczepki rowerowe?

Dla każdego rowerzysty, który potrzebuje przewieźć większą ilość bagażu. Doskonale sprawdzają się podczas krótkich wycieczek, jak i podczas najbardziej ekstremalnych wypraw rowerowych.

Możesz to z powiedzieć z pełną odpowiedzialnością, bo testują je podróżnicy na wszystkich kontynentach…

I to w najtrudniejszych warunkach! Wszędzie tam, gdzie jest piach, błoto, sól, oraz wysokie promieniowanie UV. Jednym z naszych testerów był Damian Drobyk, który z naszą przyczepką przejechał przez Amerykę Południową z północy na południe. Trasa tej bardzo wymagającej wyprawy wiodła przez Andy. Łącznie Damian pokonał 16000 km w nieco ponad 6 miesięcy, a opis samej podróży znajduje się na stronie http://damiandrobyk.pl/ . W tej chwili naszą przyczepkę MATE testuje amerykański portal fat-bike.com. Testy podróżników pozwalają nam w krótkim czasie sprawdzić jakość naszych rozwiązań i na bieżąco wprowadzać ulepszenia. Dzięki temu  jesteśmy pewni ich niezawodności, Stąd też nasze produkty obejmuje pięcioletnia gwarancja.

W tej chwili w Waszej ofercie znajdują się trzy modele.

Najprostszy to Voyager PRO – poprawiona wersja produkowanej od 10 lat przyczepki. Można do niej montować sakwy dowolnego producenta. Konstrukcja drugiego modelu – BRAVE, bazuje na naszym wieloletnim doświadczeniu i powstała w oparciu o wyniki testów współpracujących z nami podróżników. Na rynek wprowadziliśmy trzecią już generację tej przyczepki rowerowej. Jedną z jej zalet jest to, że rama pomieści przednie oraz tylne koło rowerowe. Przyczepkę rowerową BRAVE sprzedajemy w komplecie z dedykowanymi torbami. Oprócz zalet technicznych, równie ważna jest dla nas estetyka wykonania. BRAVE’a zaprojektowaliśmy od początku do końca w nowym, designerskim stylu. Trzeci model – MATE jest przeznaczony dla rowerów typu Fat Bike, u nas niestety mało popularnych.

Oprócz przyczepek, produkujecie również sakwy rowerowe, a ostatnio również wodoodporne worki transportowe Sailor.

Nasze worki mogą być używane nie tylko przez rowerzystów. Świetnie sprawdzą się podczas spływów kajakowych, rejsów, czy samochodowych off roadów. Oferujemy je w dziesięciu pojemnościach – od 10 do 80 litrów. Każdy więc znajdzie coś dla siebie.

Patrząc na coraz szerszą gamę produktów i zamówienia płynące z całego świata, można powiedzieć, że osiągnęliście sukces.

Od początku istnienia naszej firmy najważniejsze było dla nas wdrażanie innowacyjnych produktów. Nasza pasja tworzenia i budowania, sprawiła, że po wielu latach systematycznej pracy ExtraWheel stało się częścią światowego rynku.

Nie osiadacie jednak na laurach.

Wciąż pracujemy i wdrażamy nowe produkty. Bierzemy udział w targach rowerowych, jak Eurobike w Niemczech – jedna z największych tego typu imprez na świecie.

 

Czego zatem możemy się po Was spodziewać w najbliższym czasie?

 Projektujemy zestaw toreb na rower Bike Packing oraz wielofunkcyjną przyczepkę rowerową dla dzieci

Na pewno niejednego czytelnika zachęciłeś do zakupu sprzętu z logo ExtraWheel. Na koniec powiec zatem, gdzie można kupić Wasze produkty?

Naszym generalnym dystrybutorem od sezonu 2020 jest firma Bikeman z Warszawy, która zaopatruje ponad 400 sklepów w kraju, między innymi w Warszawie, Gdyni, Poznaniu, Wrocławiu. Nasze sakwy, torby i przyczepki rowerowe są  dostępne w sklepach internetowych. Zapraszam też do sklepu na naszej stronie https://extrawheelshop.pl/

 

Jestem włóczykijem, dziennikarką i antropologiem kultury. Na blogu dzielę się z Tobą wspomnieniami z moich przeważnie samotnych podróży pieszo i na bambusowym rowerze. Znajdziesz tu opowieści o ludziach, miejscach, zwyczajach, sztuce oraz praktyczne informacje.

post a comment

Close